Nieuws van deelnemers
Nieuws uit de media
22 april 2010
Alcohol helpt tegen hoge bloeddruk vrouwen
Vrouwen met een hoge bloeddruk hebben minder kans op hart- en vaatziekten als zij tot zeven glazen alcohol per week drinken. Dat blijkt uit nieuw Nederlands onderzoek. Bij gezonde vrouwen werd al eerder hetzelfde verband gevonden.
Het risico op coronaire hartziekten daalt bij de matige alcoholconsumptie met acht procent. Het risico op een beroerte neemt zelfs met 35 procent af.
Meer alcohol
Bij consumptie van zeven tot veertien per week nam het risico op hart- en vaatziekten met 28 procent af en bij consumptie van meer dan veertien glazen per week was er sprake van 35 procent risicoverlaging ten opzichte van geheelonthouders.
Beroerte
Het risico op een beroerte is tot zeven glazen per week 35 procent kleiner. Hoe meer alcohol er gedronken wordt, hoe kleiner het positieve effect is.
Rode wijn
Het beste resultaat werd bereikt bij het drinken van rode wijn. Andere dranken lieten ook een positief effect zien, maar dit was in dit onderzoek niet significant.
Bron: Alcohol en gezondheid
Gerelateerd:
Er zijn nog geen reacties bij dit bericht. Ziet u geen reactieformulier?
| Datum | Titel | |
|---|---|---|
| Huidmonitor | ||
| Wat ziet u? | ||
| Samenwerking NPCF en Achmea | ||
| Wie controleert de baas? | ||
| Ruzie eigenaren legt MC Groep lam |
| Datum | Titel | |
|---|---|---|
| Steeds meer Amerikanen tegen abortus | ||
| Kamerdebat domper voor De Sionsberg | ||
| Voorzitter Raad van Bestuur Sionsberg: 'Het kan niet anders' | ||
| Toch private kankerkliniek in Boxmeer | ||
| Richtlijn Werken met Diabetes beschikbaar |
